GreekEnglish (United Kingdom)

για παιδαγωγούς, γονείς

Βιωματικά σεμινάρια προσωπικής ανάπτυξης για εργαζόμενους εταιρειών, γονείς, παιδαγωγούς, εμψυχωτές, εκπαιδευτικούς, εθελοντές

*

"η αλληλεγγύη στην αειφορία & η αειφορία στην αλληλεγγύη"

βιωματικό εργαστήριο, προβολή και διαλογική περιήγηση στο αειφόρο εγχείρημα "Κιβωτός Κορογώνα" για εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

Με χαρά ο φορέας μας υποδέχθηκε 60+ εκπαιδευτικούς από την Αττική, με πρωτοβουλία υπευθύνων Περιβαλλοντικής Εκπ/σης Γ΄ και Δ΄Αθήνας, στο αειφόρο εγχείρημα “Κιβωτός Κορογώνα” στη Λακωνία, την ηλιόλουστη Κυριακή, 2 Απριλίου 2017, με στόχο την παρουσίαση του κοινοτικού εγχειρήματος, όλων των παραμέτρων του, καθώς και την υλοποίηση βιωματικού εργαστηρίου ενηλίκων «Η αλληλεγγύη στην αειφορία & η αειφορία στην αλληλεγγύη» μέσα από παιχνίδι, δραστηριότητες και δημιουργικό διάλογο στην υπηρεσία της συλλογικής νοημοσύνης.

Συγκεκριμένα οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να περιηγηθούν στο κτήμα, να ξεναγηθούν και λάβουν απαντήσεις στα ερωτήματά τους αναφορικά με τεχνικές της φυσικής δόμησης, διαχείριση νερού, πρακτικές κομποστοποίησης (τουαλέτες, κουζίνα), φυσική περίφραξη, αρχές φυσικής καλλιέργειας, την αξία της παρατήρησης στη φύση και της συνύπαρξης των ειδών.

Με την ομάδα συζητήθηκε επίσης η σημασία του να βρίσκεται ο άνθρωπος στο παρόν, στο εδώ και τώρα και πώς αυτή η στάση ζωής μπορεί να οδηγήσει σε λύσεις που προκύπτουν ανά πάσα στιγμή από το μεγαλείο της φύσης, ακόμη και σωτήριες σε περιπτώσεις εκτάκτου ανάγκης.

Οι συμμετέχοντες εμπλούτισαν την εμπειρία τους μέσα από προβολή εικόνων και ντοκουμέντων από την μέχρι τώρα πορεία και εξέλιξη του αειφόρου εγχειρήματος «Κιβωτός Κορογώνα» σε σχέση με την ανάγκη υιοθέτησης της ολιστικής αειφορίας που αγκαλιάζει την οικονομία του δώρου (εθελοντισμός, ανταλλαγή υπηρεσιών/γνώσεων, κοινοτικού πνεύματος, υποστήριξη της ιδιαιτερότητας του ατόμου, κ.λπ.), την αειφορική συμπεριφορά και την συλλογική νοημοσύνη. Έλαβαν επίσης στοιχεία και γνώση αναφορικά με τη σημασία των καταναλωτικών και κυρίως των διατροφικών μας επιλογώνστην εξοικονόμηση νερού και στην αντιμετώπιση των πολέμων για το νερό, στη διατήρηση των δασών (i.e. Αμαζονίου …) και της βιοποικιλότητας, στην προστασία της ωκεάνιας ζωής, στην κοινωνική δικαιοσύνη, στην προστασία ντόπιων πληθυσμών και πολιτισμών, στην αντιμετώπιση του προβλήματος των μονοκαλλιεργειών, των μεταλλαγμένων και της φτώχειας του πλανήτη, στο μειωμένο οικολογικό αποτύπωμα, στην προστασία των αισθανόμενων όντων, στην κατ’ όνομα κλιματική αλλαγή.

Τονίσθηκε το γεγονός της κατά πολύ μεγαλύτερης αρνητικής επίπτωσης της κατανάλωσης ζωικών τροφών στο περιβάλλον απ’ ό,τι τα ορυκτά καύσιμα και το σύνολο των μετακινήσεων με όλα τα μέσα που υπάρχουν στον πλανήτη (αυτοκίνητα, πλοία, αεροσκάφη, τρένα κ.λπ.), καθώς και η υπόγεια εξωτερίκευση του κόστους των εμφανιζόμενων ως φθηνών ζωικών τροφών προς επιβάρυνση του κάθε φορολογούμενου πολίτη.

Προσφέρθηκε ποικιλία από φυτοφαγικά, ειρηνικά κεράσματα με βιολογικά, οργανικά υλικά μεταξύ των οποίων υπερτροφές, ελιές παλαιάς ντόπιας ποικιλίας, άγρια χαρούπια και ρόφημα από ανθό άγριου φασκόμηλου.

Το κυριακάτικο πρωινό έκλεισε με κύκλο μοιράσματος, ευχών, συγχορδίας φωνών και αγκαλιάσματα!

*

Συνέχιση των προγραμμάτων για την

"Ειρηνική διάδραση, διαχείριση κρίσεων/συγκρούσεων"

και τη

"Γλώσσα της Σύνδεσης στη σχέση ενήλικα-παιδιού"

(δείτε το σχετικό video εδώ) 

Επιτυχής ολοκλήρωση του διετούς προγράμματος "Βιωματική Κατανόηση της Ιδέας της Εκεχειρίας στα Δημοτικά Σχολεία", ένα πρόγραμμα που απευθυνόταν σε παιδαγωγούς και εμψυχωτές ομάδων παιδιών ηλικίας δημοτικού σχολείου, σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων, σε εμψυχωτές ομάδων ενηλίκων και γενικά όσους (συν)εργάζονται με ομάδες παιδιών ξεκίνησε στο τέλος της σχολικής χρονιάς 2012-2013, με πιλοτικές συναντήσεις, ολοκλήρωση του επιστημονικού, παιδαγωγικού Εγχειριδίου και βιωματικά εργαστήρια για όλες τις ηλικίες.

Στα σχολικά έτη 2013-2015, ως Σπονδοφόροι των αξιών και πρακτικών της Εκεχειρίας, πραγματοποιήσαμε βιωματικά εργαστήρια σε παιδιά δημοτικού σχολείου στην Αττική και βιωματικές εργαστηριακές ημερίδες ενηλίκων σε όλη τη χώρα.

Τα βιωματικά εργαστήρια για ενήλικες έλαβαν ιδιαίτερα θετική ανταπόκριση από τους συμμετέχοντες εμψυχωτές, παιδαγωγούς, ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς, θεατρολόγους, ομαδάρχες, εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων, διευκολυντές ομάδων στο Άργος, Τρίπολη, Σπάρτη, Πάτρα, Αγρίνιο, Ιωάννινα, Αθήνα, Καλαμάτα, Χανιά, Ηράκλειο, Χαλκίδα, Καρδίτσα, Θεσσαλονίκη, Ρόδο.

Για λεπτομέρειες σχετικά με την πρωτοβουλία, παρακαλούμε διαβάστε παρακάτω.

*

Το εν λόγω πρόγραμμα αποτέλεσε τμήμα σειράς προγραμμάτων για την ειρηνική διάδραση σε όλες τις ηλικίες που υλοποιούνται από το 2009.

Σε συνέχεια αυτού, ο φορέας υλοποιεί, στην Αττική και σε όλη τη χώρα, βιωματικά εργαστήρια ολιστικής μάθησης για παιδιά ηλικίας δημοτικού σχολείου & ενήλικες (παιδαγωγούς, εθελοντές, γονείς, διευκολυντές ομάδων, κοινωνικούς λειτουργούς, εκπ/κούς όλων των βαθμίδων, στελέχη ΜΚΟ, ιδρυμάτων και κοινωνικών φορέων), με θέματα:

"Ειρηνική διάδραση, διαχείριση κρίσεων/συγκρούσεων",

"Η Γλώσσα της Σύνδεσης στη σχέση ενήλικα-παιδιού"

 

Η Γλώσσα της Σύνδεσης στη σχέση ενήλικα-παιδιού 

6 ώρες αφιερωμένες στη Γλώσσα της Σύνδεσης.

Τα εργαστήρια απευθύνονται σε όλους όσους έχουν να κάνουν με παιδιά: γονείς, παπούδες, γιαγιάδες, παιδαγωγούς, εμψυχωτές, θεραπευτές, ομαδάρχες, δασκάλους κ.λπ. και γενικά σε όλους τους ανθρώπους που αναζητούν, καλλιεργούν και προωθούν τη γόνιμη και ταυτόχρονα ειρηνική επικοινωνία στη ζωή τους.

- Πόσο συχνά στις ημέρες μας αδυνατούμε να πετύχουμε την κατάλληλη γλώσσα (λεκτική, μη λεκτική) στην επικοινωνία μας με τα παιδιά και ερχόμαστε σε απόγνωση ή εκτός εαυτού σε στιγμές κρίσης!
- Πόσο συχνά εκνευριζόμαστε και χάνουμε τον εαυτό μας, όταν εκείνα αρνούνται να συνεργαστούν!
- Πόσο συχνά επίσης μέσα στο κυνηγητό του χρόνου η επικοινωνία μας μαζί τους περιορίζεται σε λιγοστές γραμμές διαλόγου, οι οποίες σε μεγαλύτερο ή μικρότερο ποσοστό δεν οδηγούν σε μια από καρδιάς, έστω και σύντομη, ουσιαστική σύνδεση με το παιδί!

  • Ποια είναι η Γλώσσα της Σύνδεσης;
  • Πώς επικοινωνούμε ως ενήλικες με τα παιδιά μας;
  • Πώς δρούμε σε στιγμές ‘κρίσης’;
  • Ποιες επιλογές ανοίγονται μπροστά μας σε στιγμές κρίσης γενικά;
  • Τι συμβαίνει όταν το παιδί λέει «Όχι» και τι δρόμοι σύνδεσης και εγγύτητας ανοίγονται, αν και συχνά δεν τους βλέπουμε;
  • Μπορούμε και μέσα από τη διαφωνία να είμαστε σε σύνδεση με το παιδί; Πώς;
  • Πώς περνούμε μηνύματα σύνδεσης μαζί του μέσα από την «ολιστική» παρουσία μας (στάση σώματος, έκφραση προσώπου, επικοινωνία με τα μάτια, κίνηση χεριών, λόγος, γωνία επικοινωνίας μας);
  • Πόσους τρόπους έχουμε να ζητήσουμε κάτι από το/α παιδί/ά;
  • Βρισκόμαστε σε θέση να ανιχνεύσουμε τι αισθάνεται και τι χρειάζεται το παιδί, όταν εκτροχιάζεται ή βγαίνει από τη γαλήνη του;
  • Πώς υποστηρίζουμε τα παιδιά να ωριμάσουν συναισθηματικά και να υποστηρίξουν με τη σειρά τους τη δική μας εξέλιξη μέσα από την αλληλεπίδρασή μας;
  • Πώς χτίζουμε θετικότητα και ειρήνευση στην οικογένεια/ομάδα;
  • Πώς φροντίζουμε τον εαυτό μας σε στιγμές κρίσης, διατηρώντας παράλληλα τη σύνδεση με το/τα παιδί/ά;
  • Ποια εργαλεία διατίθενται ώστε να συμπλέουν οι δύο γονείς στη σχέση τους με το παιδί;
  • Πώς ‘γιορτάζουμε’ με τα παιδιά στην πράξη, κάθε ημέρα; Γιατί είναι σημαντική η ‘γιορτή’;
Τα εργαστήρια περιλαμβάνουν:
- εισαγωγή στη Γλώσσα της Σύνδεσης
- παιχνίδια ρόλων με παραδείγματα από καθημερινά περιστατικά των συμμετεχόντων
- πρακτική εφαρμογή τεχνικών, προτάσεις, συμβουλές, ερωτήσεις-απαντήσεις (Qs & As)
- τρόπους 'αιτημάτων από καρδιάς'
- εμπειρίωση υγιών ορίων
- πρακτική στη συναισθηματική αγκαλιά στους συνανθρώπους και στον εαυτό
- τεχνικές, εργαλεία ‘φροντίδας’ στον εαυτό μας σε στιγμές κρίσης
- εξάσκηση στη μη λεκτική επικοινωνία με στόχο τη σύνδεση ακόμη και όταν υπάρχει διαφωνία
- τρόπους αποκατάστασης, ειρηνικής διάδρασης, καλλιέργειας της θετικότητας και της γιορτής μέσα στην ομάδα/οικογένειαπαιχνίδια ρόλων



Περιορισμένος αριθμός συμμετοχών για εστιασμένη εργασία!

 

Εργαστήρια πραγματοποιούνται εκτός από την Αττική και στην υπόλοιπη Ελλάδα.

Μέχρι του παρόντος έχουν υλοποιηθεί κατ' επανάληψη στη Ρόδο, Ύδρα, Κρήτη, Θεσ/κη, Καρδίτσα, Χαλκίδα και στο εξωτερικό.

*

Σχόλια, εντυπώσεις, αναστοχασμοί συμμετεχόντων στο βιωματικό εργαστήριο:

"Θετική εντύπωση μου έκανε η Σύνδεση με την δύναμη μέσα μου, η διεκδίκηση με ευγενικό τρόπο και ό,τι ειπώθηκε και βιώσαμε για τη σύνδεση σε κύκλο."

Νοέμβριος 2017, Φ.Ν.

"Πώς μπορώ με απλές καθημερινές πρακτικές να έχω πιο συχνά μέσα μου γιορτή, συμφιλίωση, ενδυνάμωση! [...] Ευχαριστώ για τις υπενθυμίσεις για σημαντικά πεδία της ζωής μου [...]" 

Νοέμβριος 2017, Δ.Γ.

"Ήρθα με πολύ δυσκολία σήμερα και φορτισμένη με πολλά θέματα. Φεύγοντας νιώθω ότι πήρα δύναμη και αίσθηση να συνεχίζω να λειτουργώ και να ζω καλύτερα και σε ευχαριστώ πολύ γι' αυτό"

Οκτώβριος 2017 Ε. Μ.

"Έμαθα για τον εαυτό μου να είμαι πιο συνειδητή και ανοικτή στις σχέσεις μου. [...] Ευχαριστώ για το υπέροχο σεμινάριο που μου έδωσε καινούρια εργαλεία για την καλυτέρευση της ζωής μου. Πολύ καλή η μετάδοση αυτής της γνώσης."

Οκτώβριος 2017 Φ. Ν.

"[...] Παίρνω μαζί μου την ανάληψη ευθύνης, τη γέφυρα επικοινωνίας, την ευρυχωρία ψυχής, το εδώ και τώρα [...]"

Οκτώβριος 2017 Α.Τ.

"Εντυπωσιάστηκα με την θετικότητα που εξέπεμπε καθ' όλη τη διάρκεια η συντονίστριά μας.

Με ενδυνάμωσε να συνεχίσω."

Οκτώβριος 2017 Φ. Χ.

"Μου έκανε εντύπωση η όμορφη, χαλαρή ατμόσφαιρα και ότι ένιωθα άνετα παρά το γεγονός ότι συνήθως σε νέα πράγματα/χώρους/ανθρώπους είμαι συγκρατημένη. [...] Θα επιδιώξω να ακούω τον άλλοn, να έχω ενσυναίσθηση και ευγνωμοσύνη, να γιορτάζω στο σπίτι με την οικογένειά μου, να μένω μακριά από τις προσκολλήσεις. [...] Ευχαριστώ πάρα πολύ για όσα έμαθα και όσα ελπίζω να καταφέρω. Είμαι χαρούμενη που συντονίστηκα, συγχρονίστηκα κι έτσι ήρθε στο δρόμο μου το σεμινάριο."

Ιούλιος 2016 Κ.Χ.

 

"Έμαθα για τον εαυτό μου ότι κάποια ‘κουμπιά’ μου χρειάζονται απενεργοποίηση."

Ιούλιος 2016, Μ.Κ.

 

"Άμεσα στην πράξη θα εργαστώ περισσότερο με το εδώ και τώρα." 

Οκτ.2016, Ε.Γ.

 

"Θα συνδέομαι πλέον με την ειλικρίνειά μου, με την αγάπη, μακριά από φόβους και ανησυχίες. [..] Ευχαριστώ για την ημέρα που πέρασα μαζί σας. Το είχα ανάγκη!"

Οκτ. 2016, Δ.Ζ.

 

"Παίρνω μαζί μου τρόπους επικοινωνίας με τους άλλους και καλλιέργειας σχέσης εμπιστοσύνης μαζί τους. ]…] Θα μιλώ με θετικό τρόπο, θα χαμογελάω, θα συνδέομαι με τον εαυτό μου και με τους άλλους. [...] Ευχαριστώ για όλα.

Οκτ. 2016, Δ.Κ.

 

"Εντύπωση μου έκανε η απλότητα και καθαρότητα στις λέξεις και τα νοήματα που χρησιμοποιείς [αναφορά στην εκπαιδεύτρια] […]. Έμαθα να ακούω τους φόβους μου πιο προσεκτικά την επόμενη φορά που κάτι θα με πυροδοτήσει […]. Σε ευχαριστώ πολύ-πολύ. Είσαι πρότυπο συνέπειας για εμένα […].

Οκτ. 2016, Σ.Χ.

"Βιωματική Κατανόηση της Ιδέας της Εκεχειρίας"

Καινοτόμο Πρόγραμμα σε όλη την Ελλάδα, 2013-2015

Σκοπός του Προγράμματος είναι η προώθηση της κατανόησης και του βιώματος του περιεχομένου της ιδέας της Εκεχειρίας, των αξιών και πρακτικών της, στα παιδιά ηλικίας δημοτικού σχολείου και σε παιδαγωγούς, δασκάλους, εμψυχωτές και διευκολυντές ομάδων όλων των ηλικιών.

*

Πυρηνικές δράσεις του Προγράμματος αποτελούν:

- βιωματικές συναντήσεις με παιδιά σε δημοτικά σχολεία της Αττικής

- βιωματικά εργαστήρια σε παιδαγωγούς, εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων, εμψυχωτές ομάδων, στελέχη κοινωνικών υπηρεσιών στην Ελλάδα

- παραγωγή Εγχειριδίου για το δάσκαλο, εμψυχωτή, παιδαγωγό, διευκολυντή.

Το εν λόγω Εγχειρίδιο, 167 σελίδων σε ηλεκτρονική μορφή, περιέχει βιωματικές, διαδραστικές ασκήσεις, παιχνίδια, δραστηριότητες, που αναδεικνύουν το αξιακό περιεχόμενο της Ολυμπιακής Εκεχειρίας και εμπλουτίζουν τη μεθοδολογία του δασκάλου-εμψυχωτή σε θέματα ειρηνικής διάδρασης, συνεργασίας, διαχείρισης κρίσεων/συγκρούσεων, αποδοχής, υγιών ορίων, διαλλακτικής συμπεριφοράς, θετικότητας, εσωτερικής ησυχίας, εμψύχωσης ομάδων, καθώς και προκαταρκτικές δραστηριότητες ενεργοποίησης ομάδων & εισαγωγής σε περιβάλλον Εκεχειρίας, ερωτήσεις αποκωδικοποίησης των ασκήσεων, στοιχεία, ιδέες, πρακτικές για μια σχολική κοινότητα Εκεχειρίας, κείμενα μεθοδολογίας και εμπνεύσεων.

  Για την πρόσβαση του/της εκπαιδευτικού στο Εγχειρίδιο του Προγράμματος, πατείστε στην εικόνα:

*

Συνοπτικά αναφέρεται ότι η Ολυμπιακή Εκεχειρία:

• εμπερικλείει τις έννοιες

   - του σεβασμού της ειρηνικής συνύπαρξης,

   - του αμοιβαίου σεβασμού,

   - του διαλόγου

• εμπνέει εμπιστοσύνη ως θεμέλιο κάθε σχέσης,

• δίνει αξία στο χρόνο και στο χώρο, για να σταματήσει η σύγκρουση αλλά και στη σημασία τους στη ζωή γενικότερα,

• διδάσκει το σεβασμό στην ανάπαυλα-παύση στη ζωή,

• υπογραμμίζει την έννοια της ισότητας αλλά και της ανοχής της διαφορετικότητας,

• υπογραμμίζει τη σημασία της ευκαιρίας επιλογής από ένα ευρύ φάσμα ειρηνικής διάδρασης,

• καταδεικνύει ότι υπάρχουν αμοιβαία επικερδείς λύσεις (win-win),

• επαναφέρει την αξία της φιλοξενίας και μάλιστα ακόμη και του εχθρού

Δεδομένου λοιπόν του πλούσιου περιεχομένου της έννοιάς της και της σοφίας που ενυπάρχει σε αυτή, έχει τη δυνατότητα ν’ αποτελέσει το όχημα επαναφοράς των παραπάνω αξιών στη ζωή όλων μας.

Mε ιδιαίτερα θετική αποδοχή από τους συμμετέχοντες παιδαγωγούς, κοινωνικούς λειτουργούς, εμψυχωτές, εκπαιδευτικούς, ομαδάρχες, εθελοντές ΜΚΟ ολοκληρώθηκαν βιωματικά εργαστήρια σε πόλεις της περιφέρειας της Ελλάδας και στην Αθήνα.

*

Το Πρόγραμμα υλοποιείται με την ευγενή χορηγία του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος.

*

Εντυπώσεις συμμετεχόντων από το γραπτό αναστοχασμό τους:

«Μου έκανε εντύπωση γενικά ο τρόπος με τον οποίο η κατανόηση της ιδέας της Ολυμπιακής Εκεχειρίας πέρασε στα παιδιά ως βιωματική εμπειρία, κυρίως μέσω κινήσεων, συναισθημάτων, αγγίγματος, βλεμμάτων, ενσυναίσθησης και συνεργασίας, παρά με προφορική διδασκαλία, ομιλία και στεγνή αποστήθιση των εννοιών αυτών.

Θα προσπαθήσουμε να εντάξουμε και εμείς το βιωματικό αυτόν τρόπο κατανόησης μιας ιδέας ή ενός διδακτικού αντικειμένου στη σχολική μας καθημερινότητα.

Δραστηριότητες και παιχνίδια που έχουν να κάνουν με την έννοια της ομάδας, της συνεργασίας και της ειρήνης, τόσο της εσωτερικής (!) όσο και της εξωτερικής.

Ήταν εξαιρετικό το πρόγραμμά σας. Σας ευχαριστούμε πάρα πολύ!» (Π.Κ. – δασκάλα στο 55ο Δημοτικό Σχολείο Πειραιά)

«Η βιωματική συνάντηση της «σπείρας» με τους μαθητές του σχολείου μας, ωφέλησε σε μεγάλο βαθμό τα παιδιά και έδωσε αφορμή και σε μας τους εκπ/κούς για συνέχιση-διάχυση του προγράμματος. Ξεχωρίσαμε τις στιγμές, που όλοι μαζί, εκπ/κοί και μαθητές ήμαστε πιασμένοι χέρι-χέρι και πλησιάζαμε ο ένας τον άλλον. Η ζεστασιά και η θετική ενέργεια που υπήρξε ήταν φανερή. Το πρόγραμμα θα συνεχιστεί με φυσικό τρόπο στις καθημερινές μας σχολικές δραστηριότητες, όπως: στα μαθήματα της Γλώσσας, Μαθηματικών και Μελέτης Περιβάλλοντος, όπου και όταν απαιτούνται ομαδικές εργασίες, καθώς και σε εκπ/κές επισκέψεις, εκδρομές, στα διαλείμματα, σε αθλητικές δραστηριότητες και σε θεατρικά παιχνίδια ή θεατρικά δρώμενα, με αφορμή κάποια εθνική γιορτή ή άλλο γεγονός, συνεργασία και καινοτόμες δράσεις των μαθητών του σχολείου μας με μαθητές των διπλανών Γενικών Σχολείων.» (Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Κορυδαλλού)

«Οι ομαδικές δραστηριότητες ήταν σχεδόν όλες διασκεδαστικές και συγχρόνως εμπλούτισαν τις γνώσεις μου. Όμως η φάση του αναστοχασμού ήταν η πιο βασική.» (Βιωματικό Εργαστήριο στα Ιωάννινα)

«Εξοικειώνοντας την τάξη στην ενότητα μπορείς να κάνεις τα πάντα!» (Βιωματικό Εργαστήριο στο Άργος)

«Ήταν απλά τέλειο και για μένα που μπαίνω μετά από καιρό σε ομάδα με παιδιά θα με βοηθήσει πάρα πολύ. Ευχαριστώ!!!»(Βιωματικό Εργαστήριο στα Ιωάννινα)

«Μου άρεσαν οι τρόποι με τους οποίους επιλύουμε προβλήματα και ιδιαίτερα το Συμβούλιο Ειρήνης, για το οποίο δεν είχα ξανακούσει και σκέφτομαι να εφαρμόσω. Θα προσπαθήσουμε να μεταδώσουμε σε παιδιά και ενήλικες την έννοια της ενότητας και της συνεργασίας. Σας ευχαριστούμε πολύ και περιμένουμε και άλλα σεμινάρια.» (Βιωματικό Εργαστήριο στο Αγρίνιο)

«Σίγουρα. Μακάρι να διαρκούσε λίγο περισσότερο, π.χ. ένα Σαβ/κο. Κατά τη διάρκεια του βιωματικού σεμιναρίου ξεχνάς τι υπάρχει έξω απ’ το δωμάτιο που είσαι.» (Βιωματικό Εργαστήριο στην Πάτρα)

«Νομίζω πως έμαθα, μάλλον κατανόησα ξαφνικά ότι μπορώ να διαχειριστώ τις καταστάσεις στο χώρο του σχολείου και σήμερα ένιωσα πιο σίγουρη και δυνατή σ’ αυτό. [...] Δεν έχω λόγια! Καταπληκτικό! Δημιουργικό. Ξύπνησε το μυαλό και το σώμα! Συνεχίστε!!!» (Βιωματικό Εργαστήριο στα Ιωάννινα)

«Η δραστηριότητα Photo Finish ήταν λυτρωτική.» (Βιωματικό Εργαστήριο στη Σπάρτη)  

«Διαθεματική προσέγγιση της εκεχειρίας στα πλαίσια των μαθημάτων με βιωματικές δραστηριότητες που θα αναδείξουν τη δημιουργικότητα των μαθητών. Ήταν μια τέλεια εμπειρία. Ευχαριστούμε…» (Βιωματικό Εργαστήριο στα Ιωάννινα)

«Τουλάχιστον αυτό που θα εκμηδενίσω μέσα στο Σχολείο θα είναι οι συγκρούσεις. Θα υπάρχει Ανακωχή και περισσότερος διάλογος και συμφιλίωση και οι γονείς θα είναι μπροστάρηδες στην προσπάθειά μας.» (Βιωματικό Εργαστήριο Εκπ/κών στην Πάτρα)

«Όλες οι στιγμές ήταν το ίδιο εντυπωσιακές και δυνατές για μένα.» (Βιωματικό Εργαστήριο στη Σπάρτη)

«(Το βιωματικό σεμινάριο ωφελεί/εμπλουτίζει τη γνώση και εμπειρία σας στη συγκεκριμένη θεματική, καθώς και την επαγγελματική σας ‘εργαλειοθήκη’;) Και βέβαια, ναι, γιατί η κούραση, η καθημερινότητα και η τυπολατρεία φθείρουν, πράγματα που εύκολα μας χαρακτηρίζουν ως εκπαιδευτικούς.»  (Βιωματικό Εργαστήριο στο Αγρίνιο)

«Στοχευμένη βιωματική προσέγγιση, δίνει τροφή για σκέψη, δημιουργία εκπαιδευτικών προγραμμάτων και διαχείριση της τάξης.» (Βιωματικό Εργαστήριο στο Αγρίνιο)

«Μου έκανε εντύπωση όλο το σεμινάριο, γιατί ήταν όλο ενδιαφέρον, ξεχωριστό. Δεν υπήρχαν λόγια, θεωρίες αλλά πράξεις ... και είστε πολύ μεταδοτικοί.» (Βιωματικό Εργαστήριο στην Πάτρα)

«Διαπίστωσα ότι η έννοια της Εκεχειρίας μπορεί να είναι και ανεξάρτητη από τους Ολυμπιακούς Αγώνες!» (Βιωματικό Εργαστήριο στην Πάτρα)

«Απλές πρακτικές, εύκολα εφαρμόσιμες στην ομάδα, με μέγιστα οφέλη!!!» (Βιωματικό Εργαστήριο στο Άργος)

«Ευχαριστούμε που επισκεφθήκατε την πόλη μας και μοιραστήκατε μαζί μας την ωραία εμπειρία.» (Βιωματικό Εργαστήριο στην Πάτρα)

«Τώρα θα προσπαθήσω να διδάξω διαφορετικά το μάθημά μου!» (Βιωματικό Εργαστήριο στα Ιωάννινα)

«Τουλάχιστον αυτό που θα εκμηδενίσω μέσα στο Σχολείο θα είναι οι συγκρούσεις. Θα υπάρχει Ανακωχή και περισσότερος διάλογος και συμφιλίωση και οι γονείς θα είναι μπροστάρηδες στην προσπάθειά μας.» (Βιωματικό Εργαστήριο στην Πάτρα)

Στη συνέχεια εντυπώσεις συμμετεχόντων από βιωματικά εργαστήρια ενηλίκων στην Αθήνα:

«Συνεργασία, διαμεσολάβηση, διαπραγμάτευση, διαιτησία μέσα από δραστηριότητες. Γνωρίζω καλύτερα τον εαυτό μου και τους άλλους. […] Πολύ ενδιαφέρον εργαστήριο και καταπληκτικοί οι διοργανωτές.»

«Παρότι έχω μεγάλη εμπειρία σε βιωματικά εργαστήρια πάνω σε παρόμοια θέματα, εμπλούτισα την ‘εργαλειοθήκη’ μου με φρέσκες καταπληκτικές δραστηριότητες.»

«Μου έκανε εντύπωση η ροή, χωρίς καθόλου κενά. Πολύ χρήσιμο εργαστήριο!»

«Μας δίνει πρακτικές που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε καθημερινά στη διαχείριση συγκρουσιακών καταστάσεων.»

«Τα παιχνίδια, φαινομενικά εύκολα, στην πράξη μας δυσκόλεψαν αρκετά ακόμη και εμάς τους ενήλικες, που σημαίνει ότι δεν έχουμε ασκηθεί οι ίδιοι σε όρους συνεργασίας, υποχώρησης.»

«Περισσότερο παιχνίδι στη ζωή μας. Ένα απλό παιχνίδι φαίνεται πως μπορεί να αναδείξει ενδιαφέρουσες πτυχές της προσωπικότητάς μας.»

«Όλες οι δραστηριότητες είχαν κάτι το ξεχωριστό και σου προσέφεραν θετικά στοιχεία.»

«Μέσω της βιωματικότητας και του παιχνιδιού μπορούμε να πετύχουμε την κοινωνική ευαισθητοποίηση των παιδιών.»

«Το βιωματικό εργαστήριο ανοίγει τους δικούς μου προσωπικούς ορίζοντες, ώστε να βλέπω με άλλα μάτια τα καθημερινά προβλήματα των μαθητών μου. Ενσυναίσθηση!»

«Άπειρες ιδέες. Δράσεις επικοινωνίας, ακρόασης, γνωστικές, παιγνιώδεις δράσεις.»

«Μεταφορά του βιώματος στους μαθητές μου, ενημέρωση των συναδέλφων, προτροπή για συμμετοχή από τη σχολική μονάδα.»

«Άμεση συνεργασία με την ομάδα σας και συχνή επικοινωνία όσο είναι αυτό δυνατό.»

«Εξαιρετική παρουσίαση με απλό και κατανοητό τρόπο!»

«Σίγουρα εμπλουτίζει τη γνώση και εμπειρία μου και ευχαριστώ για τη δράση του φορέα σας.»

«Θα χαρώ να λαμβάνω πρόσκληση και ενημέρωση για τα προγράμματα και τις δράσεις σας.»

«Πολύ ευχάριστη και χρήσιμη εμπειρία και αφορμή να σας γνωρίσω.»

«Ήταν μια εξαιρετική εμπειρία. Ευχαριστούμε εμείς!!!»

«Εξαιρετικές ιδέες. Να τις δοκιμάσουμε.»

«Σας ευχαριστώ για αυτά που με κάνατε να νιώσω, δηλ. αισιοδοξία για τον κόσμο και τη συνέχεια του.»

«Κίνηση, μουσική, ομαδικότητα και αναστοχασμοί στο καθημερινό πρόγραμμα πλέον. [...] Ευχάριστο κλίμα και κινητοποίηση!»

«Μου αρέσει πάντα το πέρασμα από την αμηχανία στη συμμετοχή.»

«Όλες οι στιγμές του εργαστηρίου μου έκαναν εντύπωση. (Δεν κατάλαβα πως πέρασε η ώρα!)»

«Εξαιρετικοί και γαλήνιοι οι εμψυχωτές του προγράμματος.»

«Χαίρομαι που προσανατολιζόμαστε σε σχολεία και μαθητικές κοινότητες περισσότερο συνεργατικές και λιγότερο ανταγωνιστικές.»

«Εξαιρετική δουλειά, χάρη στις πρωτότυπες δραστηριότητες, στην αμεσότητα και τη βιωματικότητα.»

«Μέσα από τα παιχνίδια κατάλαβα πώς μπορεί να συνειδητοποιήσει το άτομο τον εαυτό του και το χαρακτήρα του, κυρίως πώς λειτουργεί με τους συνανθρώπους του.»

«Συνειδητοποίησα ότι μέσα στη σχολική μονάδα όλοι οι φορείς είναι ‘συγκοινωνούντα δοχεία’.»

«Συγχαρητήρια για την τόσο όμορφα και γαλήνια αποσδομένη προσπάθειά σας για την επίτευξη του στόχου σας.»

«Είστε δραστήριοι και αισιόδοξοι. Η επαφή σας με τα σχολεία δημιουργική. Χαίρομαι πολύ που σας έζησα για άλλη μια φορά.»

«Δραστηριότητες που ξεπερνούν την εμβέλεια της σχολικής τάξης και αφορούν-αγκαλιάζουν το σχολείο και την κοινότητα.
Πολλές ιδέες και εναύσματα!»

«[Υπάρχει ανάγκη για...] Εκεχειρία με τους γονείς. [...] Εξαιρετική η προσπάθεια σας!»

«Μακάρι να μας έκαναν αυτά τα εργαστήρια οι υπεύθυνοι πολιτιστικών δραστηριοτήτων-αγωγής υγείας και οι σύμβουλοι όλων των ειδικοτήτων. Ευχαριστώ πολύ!»

*

"Δώρα & Ποιότητες του Δεξιού Εγκεφάλου"

Το εργαστήριο απευθύνεται σε όλους τους ενήλικες, υπαλλήλους γραφείου, λογιστές, τραπεζικούς υπαλλήλους, εκπαιδευτικούς, παιδαγωγούς, συντονιστές σεμιναρίων, σε ανθρώπους που απέχουν από δραστηριότητες που ενεργοποιούν το δεξιό τμήμα του εγκεφάλου και τις ποιότητες που υποστηρίζει.
Το εργαστήριο είναι κατεξοχήν βιωματικό, με ενεργή συμμετοχή του κάθε συμμετέχοντα σε παιχνίδια & ασκήσεις ατομικές και ομαδικές προς ενίσχυση του ‘ξεχασμένου’, δεξιού τμήματος εγκεφάλου και υγιείς γεφυρώσεις με το αριστερό.

Σύντομες παρουσιάσεις, δοκιμές σχεδίου, ασκήσεις γραφής, sumi-e και καλλιγραφία, μουσική και ήχοι είναι μερικά από τα στοιχεία της συνάντησης.

Διάρκεια: 6 ώρες (3+3)

Στόχοι του εργαστηρίου είναι να:

- υποστηρίξει την ισορροπημένη εγκεφαλική λειτουργία,
- δώσει οδούς προς εμπνευσμένες αποφάσεις, δημιουργία και τόλμη στην καθημερινότητά μας,
- δώσει εργαλεία για εδραίωση καλής σχέσης του ανθρώπου με το χώρο και το χρόνο,
- ενισχύσει την εστίαση και παρατήρηση στο μέγιστο μέσα στη ροή της ημέρας, ώστε να οδηγήσουν αυτές σε βαθειά αντίληψη των πραγμάτων και σε σωστότερες επιλογές,
- βιώσουν οι συμμετέχοντες την εξοικονόμηση ενέργειας, όταν λειτουργούν με το δεξιό τους εγκεφαλικό ημισφαίριο δυναμωμένο

Θέλετε να είστε εφευρετικοί κάθε στιγμή,

να βρίσκετε λύσεις ακόμη και σε πολύ 'δύσκολες' περιπτώσεις,

να βρίσκετε την υπομονή σας, όταν για άλλους το ποτήρι έχει ξεχειλίσει,

να βρίσκετε διεξόδους εκεί που φαίνεται ότι η κατάσταση έχει φθάσει σε 'τοίχο',

να έχετε καλή σχέση με το χρόνο,

να έχετε καλό προσανατολισμό, φυσικό και πνευματικό,

να εμπνέετε τον εαυτό σας και τους άλλους,

να βιώνετε κάθε στιγμή στο βάθος της,

να έχετε αποθέματα ενέργειας στο τέλος της ημέρας,

να χαμογελάτε και απολαμβάνετε την κάθε απασχόλησή σας...

ΕΛΑΤΕ ΣΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΑΥΤΟ,

για να λάβετε πολλά δώρα, ενεργοποιώντας το ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟ εαυτό σας.

Κρατείστε επικοινωνία μαζί μας. Το εργαστήριο διεξάγεται τακτικά.

*

 

"Ο Χώρος της Εσωτερικής μας Δύναμης"

[2 φορές το χρόνο. Κρατείστε επαφή μαζί μας για την ημερομηνία του επόμενου δυνατού αυτού σεμιναρίου.]

Στο βιωματικό σεμινάριο προσκαλείσθε όλοι/ες να συν-εργασθείτε με καινοτόμες, ολιστικές προσεγγίσεις για καίρια θέματα που αντιμετωπίζει ο ενήλικας, παιδαγωγός, γονέας στην καθημερινότητά του και στη σχέση του με ανθρώπους όλων των ηλικιών.

- Πώς διαχειρίζομαι το απρόβλεπτο, κρίσεις, δύσκολες στην αρχική τους θεώρηση καταστάσεις, μέσα και έξω από τον εργασιακό χώρο, τάξη, ομάδα;

- Τι σημαίνει έκπληξη μέσα στη ροή (συν)εργασιών μου και πώς αυτή μπορεί να πυροδοτήσει 'μικρά θαύματα' στην ομάδα, στους μαθητές, στην οικογένειά μου;

- Πώς καλλιεργώ κλίμα θετικότητας στον Εαυτό και στην ομάδα;

- Πώς μπορώ να είμαι 'αλχημιστής' ενεργειών και δυναμικών με την ομάδα μου;

- Πώς κάνω save energy, ώστε η κόπωση να εξοβελιστεί από την καθημερινότητά μου και να είμαι δημιουργικός/ή κάθε στιγμή εργασίας μου με ή χωρίς ομάδα, εντός ή εκτός εργασιακού περιβάλλοντος;

- Τι δώρα μου δίνει η εστίαση και πώς δίνω σε αυτά ζωή με την ομάδα μου;

- Το σώμα και η γλώσσα σώματος τι θέση έχουν στην καθημερινή μας πρακτική;

- Πώς αξιοποιώ τη δύναμη της συνεργασίας και διαποτίζω με αυτή όλη την εργασία μου;

- Πόσο σημαντική είναι η ενεργοποίηση του ολιστικού εαυτού όλων και πώς μπορώ να την πετύχω;

Βιώστε πολλές συνειδητοποιήσεις

και λάβετε ουσιαστικές απαντήσεις σε πρακτικά θέματα !

Η ημέρα περιλαμβάνει:
•    βιωματικές ασκήσεις, πρακτικές, τεχνικές και παιχνίδια με άξονα το θέμα του σεμιναρίου
•    παρουσίαση στοιχείων και videos με προβολικό
•    εργασία με τη γλώσσα σώματος
•    ατομικές και ομαδικές δημιουργίες
•    ερωταποκρίσεις
•    μεσημεριανό γεύμα
•    διαλείμματα καφέ (με καφέ, ροφήματα, βουτήματα) σε όλη τη διάρκεια της ημέρας
•    βεβαίωση συμμετοχής

 




προσεχώς

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Αναζήτηση

 

η  σ π ε ί ρ α

σας προσκαλεί σε διαρκή ανέλιξη ...

W e l c o m e !

Επικοινωνία:  

+30 210 5616300

info@thespiral.gr

 

w w w . t h e s p i r a l . g r

 
Για όλο το υλικό της ιστοσελίδας υπάρχουν πνευματικά δικαιώματα (copyrights),
τα οποία ανήκουν στα ιδρυτικά μέλη του φορέα η  σ π ε ί ρ α.
Σε περίπτωση που επιθυμείτε να χρησιμοποιήσετε υλικό (κείμενο, φωτογραφία κ.λπ.),
παρακαλούμε επικοινωνείστε μαζί μας για σχετική άδεια χρήσης.

© η  σ π ε ί ρ α, 2011-16  www.thespiral.gr

 
όροι χρήσης & λειτουργίας