GreekEnglish (United Kingdom)

εργαστήρια για παιδιά

Ανθρώπινες Αξίες στην Εκπαίδευση - Βιωματικά εργαστήρια για παιδιά

*

βιωματικές δράσεις με παιδιά όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης μέσα από τη μουσική

πρόσφατες δράσεις (Μάιος-Ιούνιος 2018): 2ήμερα εργαστήρια & μουσικές παραστάσεις στα αφροβραζιλιάνικα κρουστά με παιδιά Στ΄τάξης Δημοτικού Σχολείου: αλληλεγγύη, ενότητα, προσωπική ενδυνάμωση μέσα από την μουσική

Σύντομο σχετικό video: https://youtu.be/dKAcMGq4rQk

Ο φορέας μας προσκάλεσε την ομάδα αφροβραζιλιάνικων κρουστών Quilombo σε 2ήμερη δράση με παιδιά Στ΄τάξης Δημοτικού Σχολείου από δύο Δημοτικά Σχολεία της Αττικής, με στόχο την αρμονική δημιουργική συνύπαρξη, αυθεντική έκφραση και χαρά μέσα από το καρδιοχτύπι των κρουστών. Τα παιδιά εξοικειώθηκαν με ρυθμούς, καλέσματα, σωματική κίνηση και τη δύναμη των κρουστών, εργαζόμενα μέσα από την εμψύχωση της υπεύθυνης για την εκπαίδευση παιδιών της ομάδας κρουστών

Η μουσική αποτελεί μια παγκόσμια γλώσσα. Μεγάλος όγκος ερευνών και βιβλιογραφίας έχει αναδείξει τις ενωτικές και συνεκτικές της ποιότητες.

Ειδικά οι ήχοι και οι δονήσεις των κρουστών φέρνουν τους ανθρώπους κάθε ηλικίας και ενδιαφερόντων εγγύτερα στον παλμό της καρδιάς τους, στη ζωντάνια της ζωής, στη χαρά και στη σύνδεση μεταξύ ανθρώπων.

Πρωτεύοντες στόχοι των 2ήμερων προγραμμάτων: καλλιέργεια αλληλέγγυου πνεύματος, συνεργασίας, υπευθυνότητας και αυθεντικής έκφρασης μέσα από την ενεργό συμμετοχή των μαθητών.

Το παίξιμο των κρουστών, η ρυθμική κίνηση των σωμάτων, η άσκηση σε ρυθμούς, η αξιοποίηση της φωνής οδηγούν αβίαστα σε 

αυθεντική έκφραση,
• καλλιέργεια υπευθυνότητας & υπομονής,

• προσωπική ενδυνάμωση και εμπιστοσύνη στον Εαυτό και στους άλλους,

• σιωπηλή συνεννόηση με τα μέλη της ομάδας,
• άσκηση της συγκέντρωσης,
• νοιάξιμο για κάθε άτομο της ομάδας και το σύνολο,
• εδραίωση υψηλού αισθήματος αλληλεγγύης & αποδοχής,
• θετικότητα & χαρά.

Το 2ήμερο κορυφώθηκε με παρουσίαση στον προαύλιο χώρο κάθε σχολείου, παρουσία γονέων & εκπαιδευτικών και όλων των μαθητών που χόρευαν στους ρυθμούς.

*

«εεε! ελάτε, ενωνόμαστε! εκεχειρία, ευγνωμοσύνη, ειρήνη», Μάιος 2016

Η ε ι ρ ή ν η ενέχει από τη φύση της την αποδοχή, την ευγνωμοσύνη, την εσωτερική γαλήνη, την αρμονική συνύπαρξη με το όλον γύρω μας, την αλληλεγγύη και την αειφορία. Αποτελεί τον αγρό πάνω στον οποίο σπέρνουμε τις πανανθρώπινες αξίες για να βλαστήσουν, ανθοφορήσουν και δώσουν καρπό.

Εμπνεόμενοι από τη φετινή ολυμπιακή χρονιά, 2016, και τις αξίες της εκεχειρίας, ειρήνευσης, διαλόγου, ενότητας, ευγενούς πνεύματος & προσπάθειας που προωθούν τα ολυμπιακά ιδεώδη, καθώς και από την ανάγκη αλλαγών σε προσωπικό και συλλογικό επίπεδο για τη σοφή αντιμετώπιση των αναταραχών που βιώνει ο πλανήτης μας σε πολλαπλά πεδία, με κυρίαρχο το θέμα του ανταγωνισμού, του πολέμου, της εκμετάλλευσης, της φτώχειας, της αδικίας, της χωριστικότητας, της υποβάθμισης των φυσικών πόρων/πηγών ζωής του πλανήτη, ο φορέας μας συνεργάστηκε με παιδιά Ε΄& Στ΄ τάξης και εκπαιδευτικούς του 8ου Δημοτικού Σχολείου Χαϊδαρίου σε μια εικαστική δράση και εικαστική παρέμβαση/εγκατάσταση για το διήμερο 24-25 Μαΐου 2016 υπό τον τίτλο
«εεε!ελάτε, ενωνόμαστε! εκεχειρία, ευγνωμοσύνη, ειρήνη».

Αγκαλιάζοντας την ειρήνη σε όλες τις εκδηλώσεις της και στοχεύοντας στην παρουσία της στην καθημερινή ζωή του σχολείου, ανοίχτηκε αρχικά το πεδίο για συζήτηση, έκφραση και μοίρασμα απόψεων, συναισθημάτων και καθημερινών βιωμάτων με τα παιδιά και τους συμμετέχοντες δασκάλους, πλοηγούμενοι όλοι από τις αξίες:
ελευθερία 
αλληλεγγύη 
αποδοχή 
αειφορία 
εκεχειρία 
ευγνωμοσύνη 
αλήθεια 

Απόσταγμα της παραπάνω ζύμωσης υπήρξαν εμπνευσμένες εικαστικές δημιουργίες από όλα τα παιδιά οι οποίες αποτελούν πλέον μέρος 7 δορυφορικών εικαστικών παρεμβάσεων στους δύο ορόφους του σχολείου, πλαισιώνοντας την κεντρική εικαστική παρέμβαση του ισογείου σε καλλιτεχνικό χαρτί άνω των 3,50 μέτρων.

 

Η δράση έκλεισε με τραγούδι, το οποίο οι μαθητές προσκλήθηκαν να τραγουδήσουν σε ομάδες μέσα στους χώρους του σχολείου, γεμίζοντας τους διαδρόμους και το χώρο εκδηλώσεων με τις δονήσεις του.
Κατά τον αναστοχασμό όλης της εμπειρίας οι μαθητές διατύπωσαν ότι κατανόησαν πολλά σε σχέση με την εφαρμογή των πανανθρώπινων αξιών στη ζωή μας, συνειδητοποίησαν την αξία της προσωπικής έκφρασης με ειλικρίνεια και σεβασμό, σύνδεσαν τη μάθηση με προσωπικά τους βιώματα και ενώθηκαν!

 

 

*

αυτοεκτίμηση, αποδοχή, σύνδεση

βιωματική δράση για παιδιά της Ευρώπης

23 Μαϊου 2016

Η εργασία με παιδιά δημοτικού σχολείου και αρχής εφηβείας από την Ευρώπη στο 24 Δημοτικό Σχολείο Αχαρνών υπήρξε ιδιαίτερα θετική, ενωτική, ανυψωτική για όλους τους συμμετέχοντες, τα παιδιά, τους δασκάλους, το φορέα μας.

Παιδιά από την Ιταλία, Πολωνία, Σουηδία, Ρουμανία, Ελλάδα είχαν την ευκαιρία μέσα από παιχνίδια διάδρασης, σωματική κίνηση, τραγούδι, χιούμορ, θεατρική έκφραση, καθώς και μέσα από την εργασία με την έκπληξη και το απροσδόκητο, να συνδεθούν βαθύτερα με την αλήθεια του εαυτού τους, να εντοπίσουν τα κοινά σημεία με την ομάδα, να απελευθερωθούν από τυχόν κρατήματα, να νιώσουν καλά με τις προσωπικές τους ποιότητες και να χαρούν τις στιγμές καθώς ξεδιπλώνονταν μέσα από τις δραστηριότητες και τις προσκλήσεις του προγράμματος.

Το πρόγραμμα, Erasmus+, αποτελούσε τμήμα της φιλοξενίας των παιδιών στην Ελλάδα.

*

"τα δώρα της ειρήνης"

3ήμερη δράση με την ολομέλεια της σχολικής κοινότητας
Δημοτικού Σχολείου στον Πειραιά

21-23 Απριλίου 2015

Με χαρά και συγκίνηση ο φορέας μας ολοκλήρωσε τη συνεργασία του με μαθητές και εκπαιδευτικούς του 50ου Δημοτικού Σχολείου στον Πειραιά, ενός σχολείου μικρού σε μέγεθος και αριθμό μαθητών και μεγάλου σε καρδιά και θετικότητα, ανοικτού σε καινοτόμες ιδέες, ευεργετικές για το σύνολο της σχολικής κοινότητας, την εξέλιξη των παιδιών και το παιδαγωγικό έργο εν γένει.

Η ιδέα γεννήθηκε το Σεπτέμβριο 2014 και η επικοινωνία με το σχολείο για τη συγκεκριμένη δράση είχε αρχίσει ήδη τότε, ύστερα από πρόσκληση δασκάλων του σχολείου που παρακολουθούν το έργο του φορέα μας. Η ιδέα αγκαλιάστηκε από το σχολείο, ωρίμασε τους επόμενους μήνες, ενόσω ζυμώνονταν προσχέδια, υλικό δραστηριοτήτων και το πλάνο της δράσης από τους συνεργάτες του φορέα, παίρνοντας το δρόμο της υλοποίησής της 21-23 Απριλίου 2015.
Η τριήμερη δράση αφιερώθηκε στα δώρα που μας δίνει η ειρήνη καθημερινά, καθώς και στον πλανήτη γη που έχει ιδιαίτερα ανάγκη τις ποιότητες της ειρήνης.
Η 22η Απριλίου έχει καθιερωθεί ως η Παγκόσμια Ημέρα για τον πλανήτη γη. Τι καλύτερο δώρο για αυτόν από την προσφορά γαλήνης και ειρήνης σε καθημερινή βάση από ομάδες παιδιών και ενηλίκων από όλο και περισσότερα σημεία της γης!

Από τους βασικούς στόχους της πρωτοβουλίας υπήρξαν:

  • Η ευαισθητοποίηση των μαθητών μέσα από βιωματικές δραστηριότητες και παιχνίδια στα δώρα της ειρήνης, στις ποιότητες δηλαδή που μας προσφέρει η ειρήνη, η ειρηνική διάδραση και η γαλήνη στην καθημερινή μας ζωή.
  • Η εξοικείωση όλων, παιδιών και ενηλίκων, με τρόπους, εργαλεία και τεχνικές ειρήνευσης σε προσωπικό και διαπροσωπικό επίπεδο.
  • Η δημιουργία μόνιμης καλλιτεχνικής παρέμβασης στο σχολείο, του «Χώρου της Ειρήνης και της Αγάπης», ο οποίος καλοδέχεται στην αγκαλιά του κάθε παρευρισκόμενο στο σχολείο.
  • Η συμμετοχή όλων σε ειρηνική, γαλήνια πορεία «Τα Βήματα της Ειρήνης» στην πλατεία, έξω ακριβώς από τον προαύλιο χώρο του σχολείου, και το βίωμα ήπιας, ειρηνικής, ακτιβιστικής δράσης από τα παιδιά.

Οι δραστηριότητες και τα παιχνίδια κέρδισαν την προσοχή και το ενδιαφέρον των μαθητών και όξυναν τη συγκέντρωσή τους και τις τρεις ημέρες που εργάστηκαν για την ανακάλυψη και βίωση των δώρων της ειρήνης.
Μάλιστα στο ξεκίνημα της εικαστικής παρέμβασης για τη δημιουργία του χώρου της ειρήνης και της αγάπης ‘μαγνητίστηκαν’ από την ιδέα και την εφαρμογή της μέσα στο χώρο του σχολείου τους, χώρο που βιώνουν καθημερινά. Είχαν την ευκαιρία να συμβάλουν στη δημιουργία του χώρου αυτού και να μάθουν καλλιτεχνικά μυστικά από τον εικαστικό καλλιτέχνη. συνεργάτη του φορέα μας. Δημιούργησαν έτσι το Δικό Τους χώρο Αγάπης και Ειρήνης, τον οποίο υιοθετεί και αναλαμβάνει να φροντίζει κάθε ένα παιδί και ενήλικας του σχολείου.

Τις τρεις ημέρες αφιερώθηκε χρόνος στην εμπειρίωση από τα παιδιά παιχνιδιών και δραστηριοτήτων για την εσωτερική γαλήνη και την ειρήνευση στον Εαυτό και στις σχέσεις τους με τους άλλους. Δημιουργήθηκαν εικαστικά αποτυπώματα ειρήνης, βήματα ειρήνης, λάβαρα ειρήνης.
Τα παιδιά έπαιξαν, συζήτησαν, κινήθηκαν, τραγούδησαν, βίωσαν τον ειρηνικό ακτιβισμό, μοιράστηκαν συναισθήματα, εκφράστηκαν, συνεργάστηκαν, προσέφεραν υποστήριξη και ευγνωμοσύνη, έμαθαν. Το κυριότερο: έσπειραν μέσα τους σπόρους ειρήνης, τους οποίους καλούνται να φροντίζουν στην καθημερινή τους ζωή εντός και εκτός σχολείου.

Το τριήμερο κορυφώθηκε με την ειρηνική πορεία «Τα Βήματα της Ειρήνης» στη γειτονική πλατεία, κατά την οποία περαστικοί μετέφραζαν με χαμόγελο και ματιές επιβεβαίωσης την αισιοδοξία και την ελπίδα που ίσως ένιωθαν μέσα τους για τους μελλοντικούς πολίτες του κόσμου μας.

Όλα τα παιδιά έλαβαν πτυχίο ειρηνοποιού και οι εκπαιδευτικοί του σχολείου ένα ντουζ ευγνωμοσύνης και γαλήνης από τα παιδιά της Στ΄ τάξης, που αποχωρούν από το σχολείο σε λίγο καιρό.

Τα δώρα της ειρήνης είναι αειφορικά. Όσο τα προσφέρεις τόσο αυτά αυξάνονται!

Για τη δράση υπήρξε επίσης μικρό αφιέρωμα στην ιστοσελίδα της Διεθνούς Κοινότητας για τη Συμπόνοια: http://charterforcompassion.org/node/8612

*

η  σ π ε ί ρ α ταξιδεύει με τις Ανθρώπινες Αξίες στην επαρχία της Ελλάδας

1ο και 2ο Νηπιαγωγείο Γαργαλιάνων - Δεκέμβριος 2011

Έμφαση στα εργαστήρια δόθηκε

-στην ενεργοποίηση του ολιστικού εαυτού των παιδιών,

-στις ποιότητες της συνεργασίας, της υπομονής, της αποδοχής, της αγάπης στον Εαυτό και στο(ν) Άλλο,

-στη μεταμόρφωση του 'λάθους',

-στα δώρα της ησυχίας μέσα και έξω

  

 

*

19.12.2010

...με τη συμμετοχή παιδιών ηλικίας 5,5-12 ετών η ομάδα εμπνεύστηκε και δημιούργησε μέσα σε ένα πρόγραμμα ροής δραστηριοτήτων, εμποτισμένο από ποιότητες και εκπορεύσεις των πανανθρώπινων αξιών της Αγάπης, Αλήθειας, Ειρήνης.

Το εργαστήριο φιλοξενήθηκε στον πολυχώρο SPRING PEOPLE, Ψυρρή.

(...απόσπασμα από την ανακοίνωση του Εργαστηρίου:)

"Το σύγχρονο παιδί εισάγεται συχνά σε ρόλους, πέρα από τον αληθινό εαυτό του, στο σπίτι, στο σχολείο, στις παρέες, αναζητώντας το ίδιο, συχνά απεγνωσμένα, την αναγνώριση, την αποδοχή, την ‘πρωτιά’, παραγκωνίζοντας την εσωτερική δύναμη, την πίστη στον εαυτό και την ενότητα. Η γιορτή των Χριστουγέννων χτυπά μέσα στον άνθρωπο το καμπανάκι της αυτοβελτίωσης και της προσφοράς στον κόσμο γύρω του."

Η συνάντηση αναπτύσσεται και δομείται από:

Μουσική/τραγούδι, ιστορία/αφήγηση, ρητά και θετικές δηλώσεις, σιωπηλό κάθισμα, ομαδικές δραστηριότητες (εικαστικές τέχνες, δραματοποίηση, παιχνίδια παρατήρησης/συνεργασίας κ.ά.), ενεργοποίηση σώματος, ενίσχυση αισθήσεων πέραν της 'κατακτητικής' όρασης.

*

Παιδιά από το Γκαζοχώρι γνωρίζουν τη δύναμη της τέχνης, 27.11.2010

Μικρή ομάδα παιδιών από το φορέα "Δρόμοι Ζωής" είχαν την ευκαιρία να περιηγηθούν στην έκθεση του Μάκη Θεοφυλακτόπουλου, στο Μουσείο Μπενάκη της οδού Πειραιώς.

Το βίωμα του Μουσείου ως χώρου τέχνης, η αρχιτεκτονική δομή του και τα έργα του σύγχρονου καλλιτέχνη πυροδότησαν τα παιδιά σε ερωτήσεις για το θέμα της έκθεσης, το ρόλο των μουσείων, τη σχέση του σύγχρονου ανθρώπου και ειδικά του παιδιού με την Τέχνη. Τα ερωτήματα αυτά έλαβαν πολύχρωμο χαρακτήρα και έγιναν βαθύτερα καθώς εκφέρονταν από την ψυχή παιδιών μεταναστών...

*

Τα εργαστήρια για τις ΑΝΘΡΩΠΙΝΕΣ ΑΞΙΕΣ συνεχίζονται σε σχολεία, ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες, ΜΚΟ, ομάδες εκπαιδευτικών, αυτόνομες ομάδες παιδιών και ενηλίκων...

προσεχώς

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Αναζήτηση

 

η  σ π ε ί ρ α

σας προσκαλεί σε διαρκή ανέλιξη ...

W e l c o m e !

Επικοινωνία:  

+30 210 5616300

info@thespiral.gr

 

w w w . t h e s p i r a l . g r

 
Για όλο το υλικό της ιστοσελίδας υπάρχουν πνευματικά δικαιώματα (copyrights),
τα οποία ανήκουν στα ιδρυτικά μέλη του φορέα η  σ π ε ί ρ α, ολιστική εκπαίδευση.
Σε περίπτωση που επιθυμείτε να χρησιμοποιήσετε υλικό (κείμενο, φωτογραφία κ.λπ.),
παρακαλούμε επικοινωνήστε μαζί μας για σχετική άδεια χρήσης.

© η  σ π ε ί ρ α, 2011-23  www.thespiral.gr

 
όροι χρήσης & λειτουργίας