GreekEnglish (United Kingdom)

... για παιδιά

 

κέλτικη άρπα σε Δημοτικά Σχολεία & Ειδικά Σχολεία

"αφήγηση, δημιουργική γραφή, εικαστικά, κίνηση, τραγούδι,

παιχνίδι συνειρμών, δραστηριότητες ειρήνευσης,

με πλοηγό ζωντανή μουσική από κέλτικη άρπα"

Για ένα διδακτικό 2ωρο τμήματα Δημοτικών σχολείων & Ειδικών σχολείων προσκαλούνται 

σε μια βιωματική εμπειρία μέσα από μελωδίες άρπας.

 

Το 2ωρο περιλαμβάνει:

αφήγηση με μηνύματα αλληλεγγύης και συνεργασίας,
δημιουργική γραφή,
παιχνίδι μελωδιών-συνειρμών,
ομαδικό εικαστικό έργο, κίνηση, τραγούδι...

ανάλογα με τις ανάγκες και προτεραιότητες της ομάδας κάθε φορά.

Οι μαθητές προσκαλούνται να

δημιουργήσουν, συνεργαστούν, 

διευρύνουν τη φαντασία τους, συγκεντρωθούν,

συντονιστούν με τις 'απαιτήσεις' των μελωδιών της άρπας,
επεκτείνουν τη ζώνη ασφάλειάς τους,
τολμήσουν το καινούριο,

εμπιστευθούν τον εαυτό τους και την ομάδα,

μετασχηματίσουν την εμπειρία σε καλλιτέχνημα.

 

Πρόκειται για πολυμορφική, πολυαισθητηριακή, διεπιστημονική, γαλήνια και ταυτόχρονα δυναμική δραστηριότητα που ενδναμώνει το μαθητή και την ομάδα μέσα στην αγκαλιά των ευγενών συχνοτήτων της άρπας.


Στον παρακάτω σύνδεσμο βρίσκετε, ενδεικτικά, κείμενο και εικόνες από πρόγραμμα με Ειδικό Σχολείο στον Κορυδαλλό.
https://blogs.sch.gr/dimeidkor/2019/09/26/viomatiki-drasi-me-ploigo-zontani-moysiki-apo-arpa/#prettyPhoto

Σχόλια εκπαιδευτικών:

Γαλήνη, ηρεμία, άκουσμα άρπας, όμορφη μελωδία!,
- Γιάννα, Ειδικό Σχολείο

Ταξίδεψα και ονειρεύτηκα με τη μουσική σας.
– Πένυ, Ειδικό Σχολείο

Όμορφη μουσική, όμορφα συναισθήματα. Τα παιδιά κινητοποιήθηκαν να εκφράσουν όσα σκέφτονται ή αισθάνονται. Ευχαριστούμε πολύ.

Τρυφερότητα, ταξίδι, αποδοχή.
- Αθηνά, Ειδικό Σχολείο

*

βιωματική δράση για την ειρήνευση με συνοδεία άρπας

σε υπαίθριο χώρο στο Δαφνί Λακωνίας, με τη συμμετοχή των μαθητών του Νηπιαγωγείου Δαφνίου, Απρ.2022

σύνοψη της δράσης:

 ü            δραστηριότητα βαθειάς ακρόασης, αποδοχής, συνεργασίας, ανοίγματος στο Νέο & σύνδεσης με την ευγνωμοσύνη

 ü            δραστηριότητα σεβασμού, υπομονής, εστίασης & συγκέντρωσης, παρατηρητικότητας, ομαδικότητας, φροντίδας του συλλογικού καλού

 ü            ιστορία με μελωδίες άρπας και μηνύματα για την υπευθυνότητα, τις συνετές επιλογές, το ευγενές αίτημα, τη σοφή διαχείριση θυμού, την πρόνοια, τη φιλία, την κοινότητα

 ü            κύκλοι Ευγνωμοσύνης & Αγάπης με δυνατό το στοιχείο της χαράς και του γέλιου

 ü            «εικονο-άρπα»: δραστηριότητα εστίασης, έκφρασης και διάκρισης ψυχικών ποιοτήτων μέσα από ποικιλία μουσικών ακουσμάτων άρπας μαζί με εικόνες

 ü            ενωτικό τραγούδι από την παράδοση της Αφρικής μαζί με απλές κινήσεις στον κύκλο, για την αγάπη στη Μητέρα και στο παιδί, τη γέννηση, την υποστήριξη του αδύναμου, το χτίσιμο κοινότητας, τη δύναμη & ομορφιά της ενότητας

 ü            εξοικείωση των παιδιών με την άρπα, αγγίζοντας το όργανο, τις χορδές, το ηχείο του, παίζοντας απλές μελωδίες με την υποστήριξη της αρπίστριας/συντονίστριας

εντυπώσεις εκπαιδευτικών:

Μου έκανε μεγάλη εντύπωση η αρμονία που χαρακτήριζε τις δράσεις με την άρπα, τόσο με τους ανθρώπους όσο και το φυσικό περιβάλλον. Επίσης ο σεβασμός που επέδειξαν τα παιδιά... υπήρξε αμοιβαιότητα κατά την αλληλεπίδραση τους με τους συμμαθητές τους, το ότι αφουγκραστήκαμε για λίγο τη φύση και ο ένας τον άλλον, το μοίρασμα που πραγματοποιήθηκε... όλα αυτά δημιούργησαν μια πολύ όμορφη εμπειρία ζωής που θα τη θυμόμαστε με γλυκύτητα και αγάπη ... μικροί, μεγάλοι. - Μ-Α.Μ.

Ένιωσα ξανά τη μαγεία της επαφής μας με την άρπα, νομίζω αυτό ήταν καταλυτικό και μοναδικό! Το όργανο αυτό έχει την ιδιότητα να σε παίρνει μαζί του, να σε ταξιδεύει...Αυτό ήταν το πιο εντυπωσιακό μέρος της δράσης, παράλληλα με τους συνδυασμούς με τις εικόνες και το παραμύθι. Αναμφίβολα θα υλοποιήσω τα παιχνίδια [...] Ήταν όλα ευχάριστες εκπλήξεις. - Μ.Τ.

 

*

Βιωματική εμπειρία του Νέου Μουσείου Ακρόπολης & του Ιερού Βράχου για εφήβους

Την Παρασκευή, 2 Φεβρουαρίου 2018 μέλη του φορέα μας συνεργάστηκαν με μαθητές της Γ΄ Γυμνασίου από το 3ο Γυμνάσιο Τρικάλων μαζί με τους συνοδούς εκπαιδευτικούς τους

σε μια βιωματική εμπειρία ανακάλυψης των στοιχείων που καθιστούν την Ακρόπολη και τα μνημεία της θησαυρό έμπνευσης, μάθησης και γνώσης για το σύγχρονο έφηβο.

Όλο το πρωινό κύλησε με ερωταποκρίσεις, εργασία σε υπο-ομάδες, συζήτηση και μοιράσματα με τους μαθητές για το βίωμα του παρελθόντος, παρόντος, μέλλοντος., με αφετηρία συγκεκριμένα εκθέματα, μνημεία, ιστορικές, αρχιτεκτονικές και πολιτισμικές αναφορές.

Το σύνολο της εμπειρίας κορυφώθηκε με αναστοχασμό των μαθητών, μικρές συνεντεύξεις μαζί τους και έκφραση από τους μαθητές εμπνεύσεων και στόχων τους για το μέλλον.

Σχόλια μαθητών:

"Μου έκανε εντύπωση ο τρόπος που μας δίδαξαν οι δύο παιδαγωγοί την ιστορία του Παρθενώνα και τα ευρήματά του. [...] (προς το φορέα μας:) Συνεχίστε την δράση σας."

"Μου έκανε εντύπωση η κλίμακα των αντικειμένων και η επιβίωση των πραγμάτων. [...] (προς το φορέα μας:) Κάνετε πολύ καλή δουλειά!"

"Το παρελθόν, όπως και το παρόν, μπορούν να μας διδάξουν για το μέλλον. Αυτό παίρνω μαζί μου."

"Κατάλαβα ότι τα ανθρώπινα δημιουργήματα διατηρούνται στον χρόνο. [...] (προς το φορέα μας:) Σας αγαπούμε."

" Μου έκανε εντύπωση πως με λιγοστά μέσα [σε σύγκριση με το τώρα] έχτισαν ένα τέτοιο οικοδόμημα. [...] Χρειάζεται να τα καταφέρω και εγώ με όσα μέσα έχω διαθέσιμα. [...] (προς το φορέα μας:) Είστε πολύ καλοί και μάθαμε πολλά!"

"Συνειδητοποίηση την εξέλιξη του ανθρώπου μέσα στο χρόνο. [...] (προς το φορέα μας:) Συνεχίστε ό,τι κάνετε!"

"Τα γλυπτά μας έκαναν ιδιαίτερη εντύπωση, όπως και τα χρώματα που άντεξαν τόσους χρόνους. [...] (προς το φορέα μας:) Μπράβο δυναμικά!"

*

Συνέχιση των προγραμμάτων για

"την ειρηνική διάδραση, τη Σύνδεση, τη βιωματική εκεχειρία, τη σοφή διαχείριση διαφωνιών"

(δείτε το σχετικό video) που υλοποιεί ο φορέας μας από το 2009...

Τα προγράμματα απευθύνονται σε παιδιά ηλικίας δημοτικού σχολείου και σε ενήλικες (παιδαγωγούς, γονείς, ομαδάρχες, δασκάλους, διευκολυντές ομάδων κ.λπ.)

Για περισσότερα στοιχεία διαβάστε παρακάτω και για τα προγράμματα ενηλίκων πατήστε εδώ.

 

*

"Βιωματική Κατανόηση της Ιδέας της Εκεχειρίας"

Καινοτόμο Πρόγραμμα σε όλη την Ελλάδα, 2013-2015

Σκοπός του Προγράμματος είναι η προώθηση της κατανόησης και του βιώματος του περιεχομένου της ιδέας της Ολυμπιακής Εκεχειρίας, των αξιών και πρακτικών της, στα παιδιά ηλικίας δημοτικού σχολείου και σε παιδαγωγούς, δασκάλους, εμψυχωτές και διευκολυντές ομάδων όλων των ηλικιών.

*

Πυρηνικές δράσεις του Προγράμματος αποτελούν:

- βιωματικές συναντήσεις με παιδιά σε Δημοτικά Σχολεία της Αττικής

- βιωματικά εργαστήρια σε παιδαγωγούς, εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων, εμψυχωτές ομάδων, στελέχη κοινωνικών υπηρεσιών στην Ελλάδα

- παραγωγή Εγχειριδίου για το δάσκαλο, εμψυχωτή, παιδαγωγό, διευκολυντή.

Το εν λόγω Εγχειρίδιο, 167 σελίδων σε ηλεκτρονική μορφή, περιέχει βιωματικές, διαδραστικές ασκήσεις, παιχνίδια, δραστηριότητες, που αναδεικνύουν το αξιακό περιεχόμενο της Ολυμπιακής Εκεχειρίας και εμπλουτίζουν τη μεθοδολογία του δασκάλου-εμψυχωτή σε θέματα ειρηνικής διάδρασης, συνεργασίας, διαχείρισης κρίσεων/συγκρούσεων, αποδοχής, υγιών ορίων, διαλλακτικής συμπεριφοράς, θετικότητας, εσωτερικής ησυχίας, εμψύχωσης ομάδων, καθώς και προκαταρκτικές δραστηριότητες ενεργοποίησης ομάδων & εισαγωγής σε περιβάλλον Εκεχειρίας, ερωτήσεις αποκωδικοποίησης των ασκήσεων, στοιχεία, ιδέες, πρακτικές για μια σχολική κοινότητα Εκεχειρίας, κείμενα μεθοδολογίας και εμπνεύσεων.

  Για την πρόσβαση του/της εκπαιδευτικού στο Εγχειρίδιο του Προγράμματος, πατείστε στην εικόνα:

*

Συνοπτικά αναφέρεται ότι η Ολυμπιακή Εκεχειρία:

• εμπερικλείει τις έννοιες

   - του σεβασμού της ειρηνικής συνύπαρξης,

   - του αμοιβαίου σεβασμού,

   - του διαλόγου

• εμπνέει εμπιστοσύνη ως θεμέλιο κάθε σχέσης,

• δίνει αξία στο χρόνο και στο χώρο, για να σταματήσει η σύγκρουση αλλά και στη σημασία τους στη ζωή γενικότερα,

• διδάσκει το σεβασμό στην ανάπαυλα-παύση στη ζωή,

• υπογραμμίζει την έννοια της ισότητας αλλά και της ανοχής της διαφορετικότητας,

• υπογραμμίζει τη σημασία της ευκαιρίας επιλογής από ένα ευρύ φάσμα ειρηνικής διάδρασης,

• καταδεικνύει ότι υπάρχουν αμοιβαία επικερδείς λύσεις (win-win),

• επαναφέρει την αξία της φιλοξενίας και μάλιστα ακόμη και του εχθρού

Δεδομένου λοιπόν του πλούσιου περιεχομένου της έννοιάς της και της σοφίας που ενυπάρχει σε αυτή, έχει τη δυνατότητα ν’ αποτελέσει το όχημα επαναφοράς των παραπάνω αξιών στη ζωή όλων μας.

Mε ιδιαίτερα θετική αποδοχή από τους συμμετέχοντες παιδαγωγούς, κοινωνικούς λειτουργούς, εμψυχωτές, εκπαιδευτικούς, ομαδάρχες, εθελοντές ΜΚΟ ολοκληρώθηκαν βιωματικά εργαστήρια σε πόλεις της περιφέρειας της Ελλάδας και στην Αθήνα.

*

Το Πρόγραμμα υλοποιείται με την ευγενή χορηγία του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος.

*

Εντυπώσεις συμμετεχόντων από το γραπτό αναστοχασμό τους:

«Μου έκανε εντύπωση γενικά ο τρόπος με τον οποίο η κατανόηση της ιδέας της Ολυμπιακής Εκεχειρίας πέρασε στα παιδιά ως βιωματική εμπειρία, κυρίως μέσω κινήσεων, συναισθημάτων, αγγίγματος, βλεμμάτων, ενσυναίσθησης και συνεργασίας, παρά με προφορική διδασκαλία, ομιλία και στεγνή αποστήθιση των εννοιών αυτών.

Θα προσπαθήσουμε να εντάξουμε και εμείς το βιωματικό αυτόν τρόπο κατανόησης μιας ιδέας ή ενός διδακτικού αντικειμένου στη σχολική μας καθημερινότητα.

Δραστηριότητες και παιχνίδια που έχουν να κάνουν με την έννοια της ομάδας, της συνεργασίας και της ειρήνης, τόσο της εσωτερικής (!) όσο και της εξωτερικής.

Ήταν εξαιρετικό το πρόγραμμά σας. Σας ευχαριστούμε πάρα πολύ!» (Π.Κ. – δασκάλα στο 55ο Δημοτικό Σχολείο Πειραιά)

«Η βιωματική συνάντηση της «σπείρας» με τους μαθητές του σχολείου μας, ωφέλησε σε μεγάλο βαθμό τα παιδιά και έδωσε αφορμή και σε μας τους εκπ/κούς για συνέχιση-διάχυση του προγράμματος. Ξεχωρίσαμε τις στιγμές, που όλοι μαζί, εκπ/κοί και μαθητές ήμαστε πιασμένοι χέρι-χέρι και πλησιάζαμε ο ένας τον άλλον. Η ζεστασιά και η θετική ενέργεια που υπήρξε ήταν φανερή. Το πρόγραμμα θα συνεχιστεί με φυσικό τρόπο στις καθημερινές μας σχολικές δραστηριότητες, όπως: στα μαθήματα της Γλώσσας, Μαθηματικών και Μελέτης Περιβάλλοντος, όπου και όταν απαιτούνται ομαδικές εργασίες, καθώς και σε εκπ/κές επισκέψεις, εκδρομές, στα διαλείμματα, σε αθλητικές δραστηριότητες και σε θεατρικά παιχνίδια ή θεατρικά δρώμενα, με αφορμή κάποια εθνική γιορτή ή άλλο γεγονός, συνεργασία και καινοτόμες δράσεις των μαθητών του σχολείου μας με μαθητές των διπλανών Γενικών Σχολείων.» (Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Κορυδαλλού)

«Οι ομαδικές δραστηριότητες ήταν σχεδόν όλες διασκεδαστικές και συγχρόνως εμπλούτισαν τις γνώσεις μου. Όμως η φάση του αναστοχασμού ήταν η πιο βασική.» (Βιωματικό Εργαστήριο στα Ιωάννινα)

«Εξοικειώνοντας την τάξη στην ενότητα μπορείς να κάνεις τα πάντα!» (Βιωματικό Εργαστήριο στο Άργος)

«Ήταν απλά τέλειο και για μένα που μπαίνω μετά από καιρό σε ομάδα με παιδιά θα με βοηθήσει πάρα πολύ. Ευχαριστώ!!!»(Βιωματικό Εργαστήριο στα Ιωάννινα)

«Μου άρεσαν οι τρόποι με τους οποίους επιλύουμε προβλήματα και ιδιαίτερα το Συμβούλιο Ειρήνης, για το οποίο δεν είχα ξανακούσει και σκέφτομαι να εφαρμόσω. Θα προσπαθήσουμε να μεταδώσουμε σε παιδιά και ενήλικες την έννοια της ενότητας και της συνεργασίας. Σας ευχαριστούμε πολύ και περιμένουμε και άλλα σεμινάρια.» (Βιωματικό Εργαστήριο στο Αγρίνιο)

«Σίγουρα. Μακάρι να διαρκούσε λίγο περισσότερο, π.χ. ένα Σαβ/κο. Κατά τη διάρκεια του βιωματικού σεμιναρίου ξεχνάς τι υπάρχει έξω απ’ το δωμάτιο που είσαι.» (Βιωματικό Εργαστήριο στην Πάτρα)

«Νομίζω πως έμαθα, μάλλον κατανόησα ξαφνικά ότι μπορώ να διαχειριστώ τις καταστάσεις στο χώρο του σχολείου και σήμερα ένιωσα πιο σίγουρη και δυνατή σ’ αυτό. [...] Δεν έχω λόγια! Καταπληκτικό! Δημιουργικό. Ξύπνησε το μυαλό και το σώμα! Συνεχίστε!!!» (Βιωματικό Εργαστήριο στα Ιωάννινα)

«Η δραστηριότητα Photo Finish ήταν λυτρωτική.» (Βιωματικό Εργαστήριο στη Σπάρτη) 

«Διαθεματική προσέγγιση της εκεχειρίας στα πλαίσια των μαθημάτων με βιωματικές δραστηριότητες που θα αναδείξουν τη δημιουργικότητα των μαθητών. Ήταν μια τέλεια εμπειρία. Ευχαριστούμε…» (Βιωματικό Εργαστήριο στα Ιωάννινα)

«Τουλάχιστον αυτό που θα εκμηδενίσω μέσα στο Σχολείο θα είναι οι συγκρούσεις. Θα υπάρχει Ανακωχή και περισσότερος διάλογος και συμφιλίωση και οι γονείς θα είναι μπροστάρηδες στην προσπάθειά μας.» (Βιωματικό Εργαστήριο Εκπ/κών στην Πάτρα)

«Όλες οι στιγμές ήταν το ίδιο εντυπωσιακές και δυνατές για μένα.» (Βιωματικό Εργαστήριο στη Σπάρτη)

«(Το βιωματικό σεμινάριο ωφελεί/εμπλουτίζει τη γνώση και εμπειρία σας στη συγκεκριμένη θεματική, καθώς και την επαγγελματική σας ‘εργαλειοθήκη’;) Και βέβαια, ναι, γιατί η κούραση, η καθημερινότητα και η τυπολατρεία φθείρουν, πράγματα που εύκολα μας χαρακτηρίζουν ως εκπαιδευτικούς.» (Βιωματικό Εργαστήριο στο Αγρίνιο)

«Στοχευμένη βιωματική προσέγγιση, δίνει τροφή για σκέψη, δημιουργία εκπαιδευτικών προγραμμάτων και διαχείριση της τάξης.» (Βιωματικό Εργαστήριο στο Αγρίνιο)

«Μου έκανε εντύπωση όλο το σεμινάριο, γιατί ήταν όλο ενδιαφέρον, ξεχωριστό. Δεν υπήρχαν λόγια, θεωρίες αλλά πράξεις ... και είστε πολύ μεταδοτικοί.» (Βιωματικό Εργαστήριο στην Πάτρα)

«Διαπίστωσα ότι η έννοια της Εκεχειρίας μπορεί να είναι και ανεξάρτητη από τους Ολυμπιακούς Αγώνες!» (Βιωματικό Εργαστήριο στην Πάτρα)

«Απλές πρακτικές, εύκολα εφαρμόσιμες στην ομάδα, με μέγιστα οφέλη!!!» (Βιωματικό Εργαστήριο στο Άργος)

«Ευχαριστούμε που επισκεφθήκατε την πόλη μας και μοιραστήκατε μαζί μας την ωραία εμπειρία.» (Βιωματικό Εργαστήριο στην Πάτρα)

«Τώρα θα προσπαθήσω να διδάξω διαφορετικά το μάθημά μου!» (Βιωματικό Εργαστήριο στα Ιωάννινα)

«Τουλάχιστον αυτό που θα εκμηδενίσω μέσα στο Σχολείο θα είναι οι συγκρούσεις. Θα υπάρχει Ανακωχή και περισσότερος διάλογος και συμφιλίωση και οι γονείς θα είναι μπροστάρηδες στην προσπάθειά μας.» (Βιωματικό Εργαστήριο στην Πάτρα)

Στη συνέχεια εντυπώσεις συμμετεχόντων από βιωματικά εργαστήρια ενηλίκων στην Αθήνα:

«Συνεργασία, διαμεσολάβηση, διαπραγμάτευση, διαιτησία μέσα από δραστηριότητες. Γνωρίζω καλύτερα τον εαυτό μου και τους άλλους. […] Πολύ ενδιαφέρον εργαστήριο και καταπληκτικοί οι διοργανωτές.»

«Παρότι έχω μεγάλη εμπειρία σε βιωματικά εργαστήρια πάνω σε παρόμοια θέματα, εμπλούτισα την ‘εργαλειοθήκη’ μου με φρέσκες καταπληκτικές δραστηριότητες.»

«Μου έκανε εντύπωση η ροή, χωρίς καθόλου κενά. Πολύ χρήσιμο εργαστήριο!»

«Μας δίνει πρακτικές που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε καθημερινά στη διαχείριση συγκρουσιακών καταστάσεων.»

«Τα παιχνίδια, φαινομενικά εύκολα, στην πράξη μας δυσκόλεψαν αρκετά ακόμη και εμάς τους ενήλικες, που σημαίνει ότι δεν έχουμε ασκηθεί οι ίδιοι σε όρους συνεργασίας, υποχώρησης.»

«Περισσότερο παιχνίδι στη ζωή μας. Ένα απλό παιχνίδι φαίνεται πως μπορεί να αναδείξει ενδιαφέρουσες πτυχές της προσωπικότητάς μας.»

«Όλες οι δραστηριότητες είχαν κάτι το ξεχωριστό και σου προσέφεραν θετικά στοιχεία.»

«Μέσω της βιωματικότητας και του παιχνιδιού μπορούμε να πετύχουμε την κοινωνική ευαισθητοποίηση των παιδιών.»

«Το βιωματικό εργαστήριο ανοίγει τους δικούς μου προσωπικούς ορίζοντες, ώστε να βλέπω με άλλα μάτια τα καθημερινά προβλήματα των μαθητών μου. Ενσυναίσθηση!»

«Άπειρες ιδέες. Δράσεις επικοινωνίας, ακρόασης, γνωστικές, παιγνιώδεις δράσεις.»

«Μεταφορά του βιώματος στους μαθητές μου, ενημέρωση των συναδέλφων, προτροπή για συμμετοχή από τη σχολική μονάδα.»

«Άμεση συνεργασία με την ομάδα σας και συχνή επικοινωνία όσο είναι αυτό δυνατό.»

«Εξαιρετική παρουσίαση με απλό και κατανοητό τρόπο!»

«Σίγουρα εμπλουτίζει τη γνώση και εμπειρία μου και ευχαριστώ για τη δράση του φορέα σας.»

«Θα χαρώ να λαμβάνω πρόσκληση και ενημέρωση για τα προγράμματα και τις δράσεις σας.»

«Πολύ ευχάριστη και χρήσιμη εμπειρία και αφορμή να σας γνωρίσω.»

«Ήταν μια εξαιρετική εμπειρία. Ευχαριστούμε εμείς!!!»

«Εξαιρετικές ιδέες. Να τις δοκιμάσουμε.»

«Σας ευχαριστώ για αυτά που με κάνατε να νιώσω, δηλ. αισιοδοξία για τον κόσμο και τη συνέχεια του.»

«Κίνηση, μουσική, ομαδικότητα και αναστοχασμοί στο καθημερινό πρόγραμμα πλέον. [...] Ευχάριστο κλίμα και κινητοποίηση!»

«Μου αρέσει πάντα το πέρασμα από την αμηχανία στη συμμετοχή.»

«Όλες οι στιγμές του εργαστηρίου μου έκαναν εντύπωση. (Δεν κατάλαβα πως πέρασε η ώρα!)»

«Εξαιρετικοί και γαλήνιοι οι εμψυχωτές του προγράμματος.»

«Χαίρομαι που προσανατολιζόμαστε σε σχολεία και μαθητικές κοινότητες περισσότερο συνεργατικές και λιγότερο ανταγωνιστικές.»

«Εξαιρετική δουλειά, χάρη στις πρωτότυπες δραστηριότητες, στην αμεσότητα και τη βιωματικότητα.»

«Μέσα από τα παιχνίδια κατάλαβα πώς μπορεί να συνειδητοποιήσει το άτομο τον εαυτό του και το χαρακτήρα του, κυρίως πώς λειτουργεί με τους συνανθρώπους του.»

«Συνειδητοποίησα ότι μέσα στη σχολική μονάδα όλοι οι φορείς είναι ‘συγκοινωνούντα δοχεία’.»

«Συγχαρητήρια για την τόσο όμορφα και γαλήνια αποσδομένη προσπάθειά σας για την επίτευξη του στόχου σας.»

«Είστε δραστήριοι και αισιόδοξοι. Η επαφή σας με τα σχολεία δημιουργική. Χαίρομαι πολύ που σας έζησα για άλλη μια φορά.»

«Δραστηριότητες που ξεπερνούν την εμβέλεια της σχολικής τάξης και αφορούν-αγκαλιάζουν το σχολείο και την κοινότητα.
Πολλές ιδέες και εναύσματα!»

«[Υπάρχει ανάγκη για...] Εκεχειρία με τους γονείς. [...] Εξαιρετική η προσπάθεια σας!»

«Μακάρι να μας έκαναν αυτά τα εργαστήρια οι υπεύθυνοι πολιτιστικών δραστηριοτήτων-αγωγής υγείας και οι σύμβουλοι όλων των ειδικοτήτων. Ευχαριστώ πολύ!»

*

Εκπαίδευση για τον Κόσμο (Global Education)

Προγράμματα με παιδιά Δημοτικού και Γυμνασίου εμπνευσμένα από την Εκπαίδευση για τον Κόσμο (Global Education)

Πρόσφατο παράδειγμα το τρίωρο πρόγραμμα με παιδιά 5-10 ετών στο χώρο ψυχαγωγίας, εκπαίδευσης και δημιουργίας "Hello Kids" στο Χαλάνδρι, 7 Ιουλίου 2011. Συγκεκριμένα, με τα παιδιά εργαστήκαμε δημιουργικά μέσα από την άσκηση/παιχνίδι "Μέσα από άλλες πόρτες".

 Μερικοί στόχοι ...

Τα παιδιά γνωρίζουν διαφορετικούς τύπους κατοικιών και τρόπων ζωής συγκεκριμένων λαών από διαφορετικές περιοχές του κόσμου.

...Κατά τη διάρκεια εργασίας βασισμένης σε ένα κείμενο για κάθε ομάδα, τα παιδιά αναζητώντας την πληροφόρηση εξετάζουν τι είναι σχετικό και τι σπουδαίο.

...Συζητούν σε ομάδες, σχηματίζουν γνώμες και στάσεις ζωής και τις παρουσιάζουν στους άλλους.
...Χρησιμοποιούν δημιουργικά τη γνώση που αντλούν από ένα κείμενο  (σε μια κατασκευή, δύο ή τριών διαστάσεων)
...Εντοπίζουν τις χώρες των λαών και κατοικιών από τα κείμενα στο χάρτη.

...Σχηματίζουν γνώμη για το τι σημαίνει γι’ αυτά ένα σπίτι, με την έννοια της οικογενειακής εστίας.

...Συγκρίνουν τις απόψεις τους και τις οπτικές τους γωνίες πάνω στα θέματα του σπιτιού – ως οικογενειακής εστίας και ως κατοικίας - με τις απόψεις των άλλων παιδιών μέσα στην ομάδα τους και άλλων λαών από διαφορετικά μέρη του κόσμου.
...Συνάγουν συμπεράσματα για τους κινδύνους που έχουν οι στερεότυπες απόψεις που σχετίζονται με την κατοικία, τη ζωή και την καθημερινότητα ανθρώπων άλλων χωρών.

Επιπλέον στο εργαστήριο δίνεται ιδιαίτερα έμφαση σε αξίες όπως συνεργασία, αποδοχή, συμμετοχή, πρωτοβουλία, υπευθυνότητα, υποστήριξη, σεβασμός στο χώρο και στο χρόνο, θετικότητα.

   

Η άσκηση "Mέσα από άλλες πόρτες" σχεδιάστηκε στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος "Enhancing Development Education in Central-Eastern European countries", το οποίο στην Ελλάδα υλοποιείται από το Κέντρο Ανάπτυξης και Εκπαίδευσης 'Ευρωπαϊκή Προοπτική'. Η πραγματοποίηση του εργαστηρίου έγινε χάρη στη συνεργασία με τη συντονίστρια του προγράμματος για την Ελλάδα, Δρ. Ευγενία Βαθάκου. Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το πρόγραμμα μπορείτε να επισκεφτείτε την ιστοσελίδα http://www.glob-edu.net/el/pagkosmia-ekpaidefsi-horis-sinora/pagkosmia-ekpaidefsi-horis-sinora/

*

Εικαστικές συναντήσεις σε χώρους τέχνης της Αθήνας

Επισκέψεις με μικρές ομάδες παιδιών σε αίθουσες τέχνης στην Αθήνα μας, με στόχο εκτός από την άμεση επαφή του παιδιού με την εικαστική δημιουργία,

τη διάθεση χώρου και χρόνου

     να εκφραστεί ατομικά και στην ομάδα, 

     να λάβει τα δώρα της συνεργασίας,

     να χτίσει υγιή όρια,

     να απελευθερωθεί από ρόλους καθημερινούς ερχόμενο σε γνήσια επαφή με την αλήθεια του

 

*

Εργαστήρια στοχευμένα θεματικά

Παιδιά ηλικίας 5-12 ετών δουλεύουν με όχημα τις εικαστικές τέχνες σε ενότητες εργαστηρίων που εστιάζουν σε θέματα, όπως:

συνάντηση-συνεργασία, έμπνευση, εικόνα-λόγος-ήχος, η δύναμη των χρωμάτων, η σημασία της σύνθεσης, θολό-καθαρό, σημείο-γραμμή-επιφάνεια, συμμετρίες, ρυθμός, μικρό-μεγάλο, τέχνη της Γης

*

Εργαστήρια με ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες

Παιδιά Α΄και Β΄Δημοτικού από το φορέα "Δρόμοι Ζωής" στο Γκάζι επισκέφθηκαν μαζί με τη Μαρία Α. Αγγελή, μουσειοπαιδαγωγό και ιδρυτικό μέλος του φορέα μας, την έκθεση του Αγήνορα Αστεριάδη στο Μουσείο Μπενάκη της οδού Πειραιώς, το Σάββατο, 22 Οκτωβρίου 2011. Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να δουν ελαιογραφίες και ακουαρέλλες του λυρικού αυτού καλλιτέχνη, εκπροσώπου της «Γενιάς του '30», να συνδεθούν μέσα από τα ζωγραφικά του έργα με το ελληνικό τοπίο, χρώμα & παράδοση, να δοκιμαστούν στη συνεργασία και στην εστίαση και να εκφραστούν μέσα από δικά τους εικαστικά δοκίμια. Πολύ ενδιαφέρον στοιχείο της συνάντησης υπήρξε η έναρξη μιας γόνιμης σχέσης των παιδιών με το Μουσείο ως θεσμό και ίδρυμα τέχνης. «Θέλουμε να ξαναέρθουμε» δήλωσαν τα παιδιά μέσα στο χαμόγελο, ως υπόσχεση στον εαυτό τους και στην παρέα μας.

*

Μικρή ομάδα παιδιών δημοτικού σχολείου από τη μεταναστευτική κοινότητα στο Γκαζοχώρι είχαν την πρώτη τους μουσειακή εμπειρία ένα Σάββατο του Νοεμβρίου 2010 (27.11.2010), με αφορμή την εικαστική έκθεση του Μάκη Θεοφυλακτόπουλου στον ισόγειο εκθεσιακό χώρο του Μουσείου Μπενάκη της οδού Πειραιώς και την έκθεση φωτογραφίας σύγχρονων καλλιτεχνών που έχουν περάσει και αποφοιτήσει από το ΤΕΙ Αθήνας (έκθεση "25 χρόνια μετά").

Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να βιώσουν αρχιτεκτονικά το μουσειακό χώρο, να έρθουν πιο κοντά στο ρόλο ενός μουσείου, να εκφράσουν τη γνώμη και συναισθήματά τους για τις εκθέσεις και την παρουσίασή τους, να εντοπίσουν κοινά σημεία με τη ζωή τους, να πειραματιστούν με εικαστικά δοκίμια και να νιώσουν την Τέχνη, και την καλλιτεχνική δημιουργία εν γένει, κοντά τους.

προσεχώς

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Αναζήτηση

 

η  σ π ε ί ρ α

σας προσκαλεί σε διαρκή ανέλιξη ...

W e l c o m e !

Επικοινωνία:  

+30 210 5616300

info@thespiral.gr

 

w w w . t h e s p i r a l . g r

 
Για όλο το υλικό της ιστοσελίδας υπάρχουν πνευματικά δικαιώματα (copyrights),
τα οποία ανήκουν στα ιδρυτικά μέλη του φορέα η  σ π ε ί ρ α, ολιστική εκπαίδευση.
Σε περίπτωση που επιθυμείτε να χρησιμοποιήσετε υλικό (κείμενο, φωτογραφία κ.λπ.),
παρακαλούμε επικοινωνήστε μαζί μας για σχετική άδεια χρήσης.

© η  σ π ε ί ρ α, 2011-23  www.thespiral.gr

 
όροι χρήσης & λειτουργίας